قاضی دیوان عالی آمریکا مانع انتشار سوابق بانکی ترامپ شد

13 دسامبر، قضات در مورد سه درخواست برای انتشار اسناد مالی ترامپ گفتگو می‌کنند

روث بیدر گینزبرگ، قاضی دیوان عالی آمریکا

Tom Brenner/Getty Images/AFP

دیوان عالی آمریکا از ارائه اطلاعات بانکی رئیس جمهور به دموکراتهای کنگره ممانعت کرده است و به احتمال زیاد این بالاترین مرجع قضایی کشور، گامهای بعدی در مورد سه پرونده مرتبط با اطلاعات مالی و سوابق مالیاتی ترامپ را مشخص خواهد کرد.

روث بیدر گینزبرگ، قاضی دیوان عالی آمریکا، موافقت کرده است موقتا از انتشار سوابق مالی رئیس جمهور در مؤسسات مالی کاپیتال وان و دویچه بانک ممانعت کند در حالی که ترامپ علیه حکم دادگاه فدرال که اعلام کرده در صورت درخواست کنگره این سوابق قابل انتشار است درخواست استیناف داده است.

در ادامه تحقیقات در مورد تأثیرات خارجی بر روابط آمریکا، که قبل از تحقیقات فعلی استیضاح آغاز شد، کنگره در صدد دستیابی به این سوابق مالی و سوابق دیگر اعضای خانواده ترامپ و بنگاه‌های تجاری او است.

دموکراتهای کنگره برای شرکت مازارس یواس‌ای که مسئول رسیدگی به امور حسابداری ترامپ است احضاریه صادر کرده‌اند. دفتر دادستان منطقه نیویورک نیز این شرکت را احضار کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رئیس جمهور سه درخواست استیناف برای جلوگیری از انتشار این اطلاعات را در دادگاه باخته است و اکنون این درخواست‌ها سر از دیوان عالی درآورده‌اند. قرار است دیوان در 13 دسامبر احکام صادره در دادگاه بدوی را بررسی کند و در مورد آنها رأی بدهد.

اگر دیوان عالی احکام صادره را تصویب کند، این سوابق می‌توانند وضعیت مالی رئیس جمهور، از جمله معاملات مالی وی در خارج از آمریکا و هرگونه تضاد منافع احتمالی را تا حد زیادی روشن سازد.

ترامپ شدیدا تلاش کرده است از انتشار سوابق مالی خود جلوگیری کند و حاضر نشده که اظهارنامه‌های مالیاتی‌اش را منتشر کند و این خلاف سنت رایج در بین نامزدها و رؤسای جمهور است که تا حدودی منافع تجاری و دارایی‌هایشان را فاش کرده‌اند.

در درخواست کنگره برای انتشار اطلاعات بانکی رئیس جمهور، همچنین خواسته شده که اطلاعات مالی فرزندان او، دونالد ترامپ پسر، اریک ترامپ و ایوانکا ترامپ و همین طور سازمان ترامپ، متعلق به رئیس جمهور، منتشر شود.

دویچه بانک، که بزرگترین وام دهنده به رئیس جمهور است، در پرونده‌ای در ماه اوت فاش کرد که اظهارنامه‌های مالیاتی ترامپ را در اختیار دارد. کاپیتال بانک نیز از جمله بانک‌هایی است که حسابهای شخصی وی در آنجا است.

 

© The Independent